سبد خرید 0

آموزش انجام تمرینات هوازی و قدرتی در خانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 21 مرداد 1403 در ساعت 54 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش یک اصل مهم در تأمین جنبه‌های سلامت جسمی و روحی است. با وجود اینکه اکثر افراد از اهمیت ورزش آگاه‌ هستند، برنامه ورزشی مناسب و روتین ندارند.

این افراد معمولا دغدغه‌های روزمره و روزهای شلوغ خود را بهانه‌ای برای ورزش نکردن قرار داده‌اند. ورزش انگیزه و علاقه می‌خواهد.

ورزشکاران زیادی برای انجام تمرینات روزانه به باشگاه می‌روند و از تردمیل و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما به هر دلیلی شرایط رفتن به باشگاه را ندارید، می‌توانید تمرینات هوازی و قدرتی را برای کاهش وزن، عضله‌سازی و تأمین جنبه‌های سلامتی خود انجام دهید.

برای اینکه انگیزه و اشتیاق ورزش کردن در خانه را داشته باشید، باید با روش اصولی ورزش هوازی و قدرتی با تردمیل خانگی و سایر لوازم آشنا باشید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

آموزش تمرینات هوازی در خانه

تمرینات هوازی که بیشتر با هدف کالری‌سوزی و چربی‌سوزی انجام می‌شود، باید به شکلی باشد که میزان ضربان قلب شما را به‌صورت مرتب افزایش دهد و بدن را به جذب اکسیژن بیشتر نیازمند سازد.

درصورتی‌که با اصول ورزش هوازی آشنا باشید، به خوبی می‌توانید با چند دقیقه فعالیت در طول روز توانایی ریه را افزایش داده و به افزایش سوخت و ساز بدن و رفع بسیاری از مشکلات جسمانی برسید.

افزایش توانایی ریه بر سلول‌های مغزی اثر مثبتی می‌گذارد و مشکلات عصبی را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

تمرینات هوازی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را شامل می‌شود که شما می‌توانید براساس وضعیت جسمانی و توده‌های چربی بدنی، چند نمونه از آن‌ها را در طول روز و در خانه انجام دهید.

اگر فرزند خردسالی در منزل دارید، می‌توانید با خرید یک ماشین شارژی مناسب، دلبند خود را به فعالیت‌های عملی در کنار خود دعوت کنید. در ادامه لوازم ورزشی که در تمرین هوازی در خانه کاربرد بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم.

تردمیل

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بدنی که در تمرینات هوازی مورد توجه قرار می‌گیرد، پیاده‌روی است.

با‌ توجه‌ به اینکه هدف آموزش ورزش هوازی در خانه است، داشتن یک تردمیل مناسب عاقلانه به نظر می‌رسد.

حتی اگر هزاران گام در خانه بردارید، نمی‌توانید یک ورزش اصولی داشته باشید؛ چون اصل پیاده‌روی در ورزش هوازی، افزایش ضربان قلب و نفس نفس زدن برای جذب اکسیژن بیشتر است.

عملکرد تعریف شده برای تردمیل خانگی یک پیاده‌روی پیوسته و منظم را برای افزایش متابولیسم بدن شبیه‌سازی می‌کند.

برای این منظور باید حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه به‌صورت پیوسته از این دستگاه استفاده کنید.

اگر قصد خرید این دستگاه شبیه‌ساز پیاده‌روی برای استفاده در خانه را دارید، مدل خانگی آن را تهیه کنید؛ چون تردمیل باشگاهی حرفه‌ای و پرقدرت است و برای استفاده در منزل ضروری به داشتن آن نیست.

الپتیکال

اسکی فضایی یا الپتیکال ها که با عنوان اسکی فضایی هم شناخته می‌شود، برای انجام تمرینات هوازی در خانه و باشگاه کاربرد دارد.

این دستگاه دارای دو پدال و یک اهرم حرکتی است و فعالیت‌هایی مانند: دویدن، بالا رفتن از پله و پیاده‌روی را شبیه‌سازی می‌کند.

این دستگاه تمام قسمت‌های بدن را در بالاتنه و پایین‌تنه تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به فرم‌دهی بدن کمک می‌کند. درصورتی‌که قصد کاهش وزن را دارید، این اسکی فضایی انتخاب ایده‌آلی برایتان خواهد بود.

الپتیکال در واقع ترکیبی از دوچرخه ثابت و تردمیل است و عملکرد ترکیبی ارائه می‌دهد.

آنچه در انجام تمرینات هوازی و قدرتی مورد توجه قرار می‌گیرد، رعایت ایمنی مفاصل بدن است. این دستگاه از استانداردهای لازم برخوردار است و فشار زیادی به زانو و سایر مفاصل وارد نمی‌کند.

برای انجام یک ورزش هوازی موثر در خانه باید در انتخاب نوع مناسب اسکی فضایی دقت کنید.

دوچرخه ثابت

اگر یک تردمیل در خانه داشته باشید، می‌توانید با تهیه یک دوچرخه ثابت تمرینات هوازی خود را در راستای اهدافی که دارید، ارتقاء دهید.

این وسیله به شکل موثری باعث کاهش وزن، چربی‌سوزی و تأمین سلامت قلب و عروق می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از دوچرخه ثابت ها در خانه به دور از هیاهو و آلودگی‌های سطح شهر، یک دوچرخه سواری جذاب را تجربه کنید و از مزایای آن برای سلامتی بهره ببرید.

این دو نوع دوچرخه هم در انواع مختلف خانگی، باشگاهی، آبی و ... با تکنولوژی‌های مختلف وجود دارد.

برای خرید نوع مناسب دوچرخه ثابت ها باید به بودجه، نیاز کاربری و نوع فعالیت ورزشی خود توجه داشته باشید. برای اینکه به نتایج موثری در استفاده از دوچرخه‌های ثابت برسید، باید روزانه ۲۵ تا ۳۰ دقیقه به‌صورت پیوسته رکاب برسید و در حین فعالیت نفس عمیق بکشید.

آموزش تمرینات قدرتی در خانه

بعد از تمرینات هوازی و استفاده از تردمیل در خانه که لازمه شروع یک ورزش سنگین است و به آماده‌سازی بدن کمک می‌کند، به‌سراغ تمرین‌های قدرتی می‌رویم. این نوع تمرینات اصول خاص خود را دارند و در نهایت به عضله‌سازی و افزایش مقاومت جسمانی منجر می‌شوند. برای انجام چنین تمریناتی باید لوازم باشگاهی داشته باشید.

ممکن است شرایط خرید و نگهداری لوازم باشگاهی بزرگ را در منزل نداشته باشید؛ اما باید حداقل لوازم مورد نیاز برای تمرینات قدرتی در خانه را فراهم سازید.

از لوازم مورد نیاز برای تمرینات مقاومتی می‌توان به دمبل، کش تی‌آر‌ایکس و نوارهای قدرتی، کتل بل، میله هالتر، وزنه بشقابی، توپ پیلاتس و لوازمی از این قبیل اشاره کرد.

نحوه استفاده از این لوازم معمولا به‌صورت ست‌های چندتایی براساس میزان مقاومت بدن افراد مشخص می‌شود و شما باید در استفاده از آن‌ها، میزان قدرت و تحمل خود را بسنجید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید بسیاری از تمرینات قدرتی ازجمله: پلانک جک بورپی، اسنپ جامپ و شنا به طرفین، پلانک رول و اسنپ جامپ و تمرینات دیگر را بدون وسیله انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به آموزش تمرینات هوازی و قدرتی در خانه صحبت کردیم و چند نمونه از لوازم و دستگاه‌های ورزشی مورد نیاز ازجمله تردمیل که می‌توانند انگیزه ورزش در خانه را در شما ایجاد کنند و نتایج موثری برایتان به ارمغان بیاورند را معرفی کردیم.

شما می‌توانید با تهیه نوع مناسب این دستگاه‌ها یک ورزش ایده‌آل و پیوسته را در منزل داشته باشید. در کنار آن می‌توانید با تهیه یک ماشین شارژی کودک، فرزند خود را به انجام فعالیت‌های عملکردی تشویق کنید.

با‌ توجه‌ به اینکه انتخاب درست لوازم ورزشی به تخصص و تجربه نیاز دارد، بهتر است برای خرید انواع تردمیل باشگاهی، دوچرخه ثابت، لوازم باشگاهی و ... یک مجموعه فروش معتبر و تخصصی را انتخاب کنید.

در این صورت می‌توانید با خرید لوازم باکیفیت و مناسب برای تمرین در خانه، یک خرید اقتصادی را تجربه کرده و سلامتی خود را حفظ کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()