سبد خرید 0

آیا دوچرخه ثابت ران ها را لاغر می کند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 6 فروردین 1402 در ساعت 12 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
دوچرخه ثابت ها یکی از پر طرفدارترین لوازم ورزشی می باشند که این روزها در خانه ها و باشگاه ها و هر نوع محیط ورزشی دیده می شود.
دوچرخه ثابت ها جزو بهترین لوازم ورزشی لاغر کننده به خصوص برای قسمت پایین تنه و پا ها می باشند که می توانید انواع آن را در فروشگاه لوازم ورزشی بنزفیت مشاهده نمایید.

آیا دوچرخه ثابت بر لاغری ران ها تاثیرگذار است؟

این سوال، میتواند سوال شما نیز باشد که درصدد فرم دهی و لاغری پاها و ران های خود هستید. و جواب این است که :
لاغری ران ها با دوچرخه ثابت امری درست است. و این به این معنی است که توده چربی در تمام بدن با ورزش هوازی به صورت همه جانبه و به اصطلاح فول بادی کاهش می یابد.
ورزش و تمرین مداوم با دوچرخه ثابت می تواند باعث کاهش وزن و توده چربی و در نهایت لاغری در کل بدن به ویژه در ران و پاها شود.

چطور از دوچرخه ثابت برای لاغری ران‌ها استفاده کنیم؟

دوچرخه ثابت یک دستگاه هوازی و چربی سوز است که با کالری سوزی و چربی سوزی منجر به لاغری و همچنین عضله سازی در قسمت های مختلف بدن می شود. 

با توجه به این که در تمرین با چرخ ثابت ها، پایین تنه بدن تحت تاثیر مستقیم است پس در نتیجه لاغری و فرم دهی در پا و ران ها بیشتر اتفاق می افتد.

هنگام ورزش با دوچرخه ثابت ها نیز می بایست هدف خود را مشخص کنید، چرا که با این دستگاه هم می توانید چربی سوزی و لاغری را رقم بزنید و هم در عین حال منجر به عضله سازی پاهای خود شوید که در این امر نحوه استفاده از دوچرخه ثابت بسیار مهم است.

لاغری ران ها با دوچرخه ثابت

در ادامه مطلب به شما می گوییم که چطور دوچرخه سواری کنید و پاهای خود را لاغر کنید:

سرعت رکاب زدن با دوچرخه ثابت برای چربی سوزی ران ها مهم است

اگر می خواهید با دوچرخه به لاغری ران‌ها برسید بهتر است سرعت رکاب‌ زدون خود را به ۸۰ تا ۱۱۰ دور بر دقیقه تنظیم کنید.

چنانچه میخواهید تاثیر رکاب زدن خود را روی پاهایتان بیشتر کنید بهتر است از یک شیب ملایم رو به بالا استفاده کنید تا نتیجه بهتری را بگیرید. 

تنظیم مقاومت دوچرخه ثابت روی مقدار کم به منظور لاغری

برای تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر لاغری ران‌ها باید از این نوع دوچرخه در مقاومت دوچرخه ثابتتان را کم کند و سرعت را بیشتر، چرا که دوچرخه سواری در حالت مقاومت و سختی بالا، نه تنها ران‌ها را لاغر نمی‌کند بلکه بیشتر باعث عضله سازی در ران و پاهای شما می‌شود.

پس در نتیجه سعی کنید برای لاغری ران و عضلات پا مقاومت دوچرخه را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید.

مدت زمان استفاده از دوچرخه ثابت

برای نتیجه گیری از هر ورزشی که دنبال می کنید، استمرار و تغذیه بسیار ببسیار مهم است و این ها مکمل هم هستند.

پس اگر می خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید باید طبق یک برنامه اصولی و مرتب این ورزش رو جزو برنامه های روزانه تان قرار دهید.

بدون شک استفاده روزانه از دوچرخه ثتبت و یا هر نوع ورزشی تنها ۵ دقیقه از دوچرخه‌ی ثابت نمی‌تواند تاثیر آن چنانی بر لاغری ران داشته باشد.

پس باید سعی کنید برای لاغری ران‌ها روزانه حداقل ۳۰ دقیقه از دوچرخه ثابت خود استفاده کنید. البته می توانید روزهای اول از 10 دقیقه شروع کرده و به روزی نیم ساعت برسید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()